Spotkania tego typu zawsze wnoszą wiele w pracę fleet managera. Konferencja Flotowe Trendy 2016 stała się dobrą okazją, by porozmawiać m.in. o perspektywach rozwoju rynku CFM, który w szybkim tempie zyskuje nowych klientów. Mam na myśli zarówno wolumen floty, która „jeździ” w wynajmie i FSL, oraz innowacyjność tych usług. Rynek wynajmu według mnie zaczyna dojrzewać, klienci nie zwracają uwagi wyłącznie na cenę usługi, lecz koncentrują się na usługach dodatkowych, typu telematyka, szkolenia z bezpiecznej czy ekonomicznej jazdy itp. Tym samym usługi CFM stają się coraz bardziej kompleksowe, a z drugiej strony dopasowane do bieżących potrzeb, jak też długofalowej strategii rozwoju firmy. W grupie ciekawych prelekcji z zainteresowaniem wysłuchałem też prezentacji dr Magdy Drzewieckiej-Sarosiek z MotoKariery, która zauważyła, że rola fleet managera w firmie zmienia się z administratora floty w osobę bardziej analityczną.

Sławomir Wajs

Polkomtel Sp. z o.o.